Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, January 19, 2012

Bukan mentari, bukan juga rembulan.

Di balik mentari yang terik memancar
kekadang sinarnya menyilaukan pandangan
lalu aku tersungkur dalam terang
mujur ada pepohon tempatku berpegang

Di balik kelam cahaya rembulan
teraba-raba aku mencari haluan
lalu aku rebah dalam kegelapan
mujur ada bintang memberiku panduan

Kini aku mengerti
bukan sirnanya mentari aku perlukan
bukan juga kelamnya cahaya rembulan 
buat menyuluh jalan di hadapan
sebaliknya Dia yang aku dambakan
Dialah Tuhan pemilik alam
yang meminjamkan aku rimbunnya pepohonan 
yang menampakkan aku indahnya gemerlapan bintang
yang memberikan aku sebuah kekuatan
saat aku terjatuh dalam terang
mahupun tersungkur dalam kelam

No comments: