Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, August 23, 2009

Mangsa Bedah..





Assalamualaikum..


Jom berkenalan dengan 'kawan-kawan' saya..


yang ni buku saya sendiri.. best sangat.. insyaAllah 'mangsa' bedah berikutnya...

ha.. yang 2 ni bukan buku saya, Perpustakaan Sultanah Bahiyah punye.. tak tau brape kali renew dah, tapi tak pe sebab boleh renew 99 kali.. dah khatam, cuma belum dibedah..sebab tu belum pulangkan lagi..



yang ni istimewa sikit, hadiah dari seorang sahabat, dah lama cari, alhamdulillah dapat.. percuma pulak tu....sedang menelaahnya, tapi entah kenapa rasa sayang sangat nak khatamkan, sangat berguna untuk membantu memotivasikan saya..



yang ini pun istimewa, hadiah sempena ulangtahun ke-23 baru-baru ni.. belum baca lagi..


yang ni cenderahati sebagai panel program Seminar Menara Gading (SMG) 2009, nak baca tapi tengok cover depan macam 'mengerikan' sikit, jadi biar je dulu (boleh ke macam ni? Bukan ke patut banyak baca tentang kematian ke? Baru jadi orang bijak, kan?!)


dan ada lagi beberapa buah buku.. ni rak buku pinjam.. buku perpustakaan..(kecuali Laskar Pelangi tu, pinjam dari adik kesayangan) hampir semua dah dibaca, tunggu untuk dibedah je.. yang paling best buku perpustakaan ini sebab boleh pinjam 20 buah buku sekaligus, dalam masa sebulan.. waa. rasa nak angkut je semua kat perpustakaan tu.. rak buku sendiri ada kat sebelahnya..

Ingat tak, apa firman Allah kepada kita melalui ayat pertama yang diturunkan kepada baginda Nabi S.A.W ??
"Bacalah! Dengan nama Tuhanmu Yang menciptakan. Menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah. Dan Tuhanmu Maha Pemurah. Yang mengajarkan dengan Pena. Mengajarkan kepada manusia apa yang belum diketahuinya ..." (Qur'an 96:1-5)

Jadi, mari kita sahut seruan Allah
Membaca...
Membaca sebagai makanan minda
Membaca sebagai penajam akal
Membaca sebagai penguat kefahaman

Apa tunggu lagi.. buka buku anda sekarang dan baca!


Wassalam






2 comments:

man said...

Salam
Nanti nak pinjam buku PhD ek

HambaAllah Yang Memakmurkan said...

teruskan semangat membaca!