Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, September 27, 2009

Berbicara dengan Pantai..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah.. pujian dan kesyukuran buat Pencipta yang Maha Kuasa, Aidilfitri diraikan dengan penuh kegembiraan dan kesejahteraan..

Saya tidak berniat untuk berkongsi kisah hari raya (buat masa ini), hanya sekadar melepaskan rindu pada teratak ini, saya kongsikan gambar-gambar Pantai Bisikan Bayu dan Pantai Bukit Keluang yang saya rindui.. rasa puas dapat menjamah pepasirnya yang putih bersih..rasa lega dapat menghirup bayunya yang nyaman segar..seakan semua kegelisahan dan kerisauan terbang dibawa angin...




aku anak laut..
aku sahabat pantai..
aku teman pepohon nyiur..
aku akrab dengan dedaunan rhu...
di kejauhan lautan, sayup mata memandang..
di situlah ceritera tentang aku tersimpan rapi..




pada mentari subuh, aku hamparkan segala epilog dukaku..
pada mentari senja, aku kisahkan segala episod bahagiaku..
wahai langit yang memayungi laut,
wahai langit yang menaungi pantai,
wahai langit yang pada wajahmu terlukis mentari subuh, dan juga mentari senja..
akan ku sematkan memori silamku dan memori mendatangku di dadamu..
akan ku jadikan engkau diari rahsia yang menyimpan kisah ku..
kerana engkau lah yang paling setia..
terus berada di situ tika aku mendatangimu..
tanpa aku atau dengan aku..
engkau tetap di situ..
menjadi bumbung buat teman-temanku..
pantai, lautan, pepohon nyiur dan dedaun rhu..



Wassalam..

No comments: