Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, March 1, 2010

Rindu ini..

Saat nafasmu dipenghujung nyawa
nasib umatmu yang kau resahkan
Saat sakitnya sakaratulmaut tiba
kau meminta biar kau saja menanggung segala kesakitan
Saat rohmu hampir menemui Tuhan
ummati.. ummati..terus kau lafazkan
Sungguh kasihmu tulus tidak pernah padam

Biarpun pemergianmu mengundang duka
Namun kau bekalkan kami dengan cinta
Dengannya kami menyusun cita-cita
Agar suatu hari akan bertemu akhirnya di syurga

Ya Rasulullah kami rindu padamu
Ya Rasululllah kasihmu agung tiada bandingan

Rindu ini, jangan biarkan ia padam
Rindu ini, jangan biarkan ia kelam
Rindu ini biarkan ia menjadi obor penguat semangat
buat meneruskan perjuangan di medan jihad
Rindu ini biarkan ia menjadi penawar kedukaan
tatkala menapak di jalan jihad
Rindu ini biarkan ia menjadi pancang peneguh tekad
dalam memburu keredhaan Tuhan

Ya Allah
Izinkan aku menjadi pejuangMu
Ya Allah
Izinkan aku meneruskan perjuangan rasulMu

Ya Rasulullah
Takkan ku biarkan usahamu terhenti
Ya Rasulullah
Akan ku pastikan syiar mulia ini terus berdiri

Dengan izinMu Ya Ilahi
Izinkan aku menapak di jalan ini
Kerana ku tahu kejayaan itu pasti
Walaupun tika itu bukan aku menjadi saksi
Walaupun tika itu aku tiada lagi di sini..

No comments: